zondag 8 juli 2012

Cote a l'os op de BBQ

Ik kon het gisteren niet laten. Bij de slager zag ik een heerlijke cote a l'os van meer dan 1 kilo en denk dat ik vandaag alleen nog maar vlees eet.
Het weer is niet zo geweldig maar we gaan toch BBQ-en.
Zorg ervoor dat uw gas barbecue een temperatuur van ongeveer 220 graden heeft en gebruik het vlees niet rechtstreeks uit de koelkast maar laat het op kamertemperatuur komen.
Bak de cote a l'os aan beide zijden aan zodat hij goed dicht geschroeid is. Bak daarna het vlees gedurende 16 minuten (ongeveer 8 minuten aan elke zijde).
(Draai het vlees 90 graden zodat u een mooie ruit in uw vlees krijgt).

U kunt het vlees kruiden met peper en zout en insmeren met wat olijfolie. Ik vind de cote a l'os lekker met biefstukkruiden maar u kunt de cote a l'os ook insmeren met mosterd, peper, zout en tijm.

Net nog vlug de geroosterde paprika's die mijn vrouw ingemaakt had uit de kast gehaald. En vanmorgen had ik de aardappelen al gekookt voor de rozemarijn aardappeltjes, dus dan is het alleen nog maar in schijfjes snijden, knoflook en rozemarijn erbij en bakken in de pan.

Nu heerlijk..............buffelen!
Ik heb al 3 keer opgeschept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten