zondag 1 juli 2012

Dronken? van de aardbeien!

Ronde bewaarpot met beugelsluiting van 1140 ml
Vandaag heeft mijn vrouw 1 kilo verse aardbeien ingemaakt in whiskey. Ik zit buiten naar 'de tour de France' te kijken.
Ze heeft ze op tafel gezet en ik heb de taak gekregen om elk half uur een beetje met de bewaarpotten te schudden zodat de suiker vermengd wordt met de whiskey.
Volgens haar moeten de aardbeien 10 dagen trekken, echter ik denk niet dat ze dat gaan halen :-)
Dit bracht mij op het idee om ouderwets bowl te maken met het sap van de aardbeien.
Eigenlijk is het simpel. Alle vruchten die u heeft die sap op kunnen nemen zoals; aardbeien, abrikozen, peren, ananas, frambozen en bramen kunt u toevoegen en laten trekken. Voeg zelf alcohol toe en suiker. U kunt kiezen voor rode wijn, rum, cognac enz. Ik heb zelf ook al eens vruchten uit blik met het sap gebruikt en daarna alcohol toegevoegd.
Dit kan zeker; u hoeft niet altijd alleen maar vers fruit te gebruiken. Geschilde appelstukjes kunt u ook toevoegen. Het enige nadeel is dat appels niet zo goed het sap opnemen.
Nu maar wachten tot de 10 dagen voorbij zijn zodat ik aan mijn bowl kan beginnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten