donderdag 31 januari 2013

Nasi maken



Ik heb het echte recept om nasi te maken eens gekregen en het is heerlijk. Persoonlijk vindt ik het veel lekkerder dan nasi goreng bij een Chinees restaurant. Vaak ziet u in winkels allerlei soorten zakjes nasikruiden. Dit hoeft u echt niet te kopen, ze zijn ook te duur. Het is heel gemakkelijk om nasi goreng zelf te maken. U heeft qua kruiden alleen ketoembar nodig (gemalen koriander). Ik zie u nu denken; 1 kruid dat kan toch niet lekker zijn? Ik daag u uit deze nasi te maken. Dit recept is ook goed voor uw portemonnee: Dit recept kost slechts 3 euro voor 4 personen.
Ingrediënten voor 4 personen:
250 gram gekookte rijst
4 eieren
2 fijngesneden uien
2 uitgeperste teentjes knoflook
2 in ringen gesneden preien (of wat soepgroenten)
250 gram in stukjes gesneden varkensvlees (ik heb hespengebraad gebruikt ook wel varkens fricandeau genoemd)
1 volle theelepel ketoembar
2 eetlepels olie om in te bakken
Neem een wok en bak de uien, knoflook, prei of soepgroenten op een hoog vuur gedurende ongeveer 4 minuten.
Voeg het vlees en de ketoembar toe en bak alles onder regelmatig omscheppen in 6 minuten gaar. Voeg de rijst toe en verwarm uw nasi met de rijst. Kruid de nasi met wat zout. Bak uw eieren in een koekenpan en serveer deze bovenop de nasi. U kunt ook altijd ook nog ketchap manis (sojasaus) toevoegen, echter ik vind dat zeker niet nodig. Serveer dat apart en geef er ook nog wat kroepoek bij.

2 opmerkingen:

  1. Deze week gemaakt en door de hele familie goedgekeurd ( en de kinderen eten helemaal niet graag Chinees) wordt vaker gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen